onsdag 17 april 2013

Maggies kvällsfundering

Sitter vid tända ljus och njuter av att NU ÄR DET VÅR <3 i alla fall i Skåne. Njuter också av ha utökat min kortsamling med Doreen Virtues "Angel Tarot Cards". De är fantastiska och kändes helt rätt för mig när jag hittade dem på "6e Sinnet": http://www.6e-sinnet.se/ i Helsingborgs centrum.

När jag började spå, för en sisådär 40 år sedan, startade jag med handtydning, därefter använde jag vanliga spelkort + en liten tolkningsguide. Vi var ett gäng tjejer som dansade jazzbalett i Lund och vi hade så roligt jämt, vad vi än gjorde. Nåväl, vi spådde varandra och blev rätt bra på det allihop.

Nyfikenhet parad med besök hos flera ledande spåmän/kvinnor i Skåne, ledde till att jag köpte min första tarotlek, Rider, därefter använde jag Rider Waite, sedan Haindl, men när jag övergick till att tolka födelsehoroskop gled tarottolkningarna in i dimman.

Vid 25 började jag med hathayoga och tantrisk meditation, och för 20 år sedan utökade jag meditationsrepertoaren med musik- och känsloinspirerad meditation. Jag lyssnade på val och delfinljud+ musik av Helena Montelius - Kolla hennes sida på FB. Vilka fantastiska upplevelser det gav ! Jag har mött mina guider, mina änglar och sett många tidigare inkarnationer. Och mina drömmar/visioner/intuitioner har kommit att spela en stor roll/styrt mina livsval.

1995 var jag i södra England och efter en mycket intensiv klardröm hittade jag och köpte min älskade The Dreampower Tarot,  i Tintagel, Cornwall. OM ni blir nyfikna kan ni titta på bilderna och läsa om lekarna på den här siten:  http://www.aeclectic.net/tarot/cards/list.shtml , listan är bra och nästan komplett.
Man kan bli inspirerad och där är även angivet om leken går att köpa, och var.

Så om ni inte jobbar nattskift - in i dimman och sov så gott, för det ska jag göra, och pst, i morgon kan Ni ju läsa om den första av mina tolkningar av Matildas frågor.

Natti Natti <3








För mer information besök Tarotlinjen på Facebook Ylva Trollstiernas Tarotlinje Via ett samtal får du svar på dina frågor på bara några minuter. Ylva Trollstierna har tolkat Tarotkort i 35 år, skrivit 13 böcker i ämnet och tolkat Tarot i stort sett dagligen sedan 1996 via telefon. Via Tarotlinjen kan du komma i kontakt med Ylva, Maggie eller Matilda för att få vägledning via Tarotkort. Till oss kan du ringa när du behöver någon att samtala med om ditt nuläge och din framtid, förutsatt att du är över 18 år. Tarotlinjen har öppet måndag till fredag 15-21. Tfn 0939-20 50 300 19:80/min Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi på Tarotlinjen tycker alltid att det är trevligt att få kommentarer ifrån er läsare. Lämna gärna några rader i fältet nedan. ♥