torsdag 25 april 2013

Fullmånen- Hur påverkar den dig?

Nu har Tarotlinjen skaffat sig en liten Månfas-widget som ligger en bit ned i sidomenyn. Där kan man se vilken fas månen är i varje dag året runt. Spännande! Just idag visar den faktiskt på fullmåne och det är ju något som både intresserar och påverkar många utav oss. En del kan t. ex. inte sova när det är fullmåne, andra får kryp i benen och så är det ju vissa utav oss som bara måste springa in i skogen och yla, slita av oss kläderna och förvandlas till den best vi har inom oss. Personligen hör jag till dem som får kryp i benen och därmed får svårt att sova. Känns rätt okej med tanke på alternativet.
Berätta gärna hur fullmånen påverkar dig! Här på Tarotlinjen är ingenting konstigt så låt orden flöda.


Fullmåne
Fullmånen kikar fram mellan grenarna.
Något som jag fått för vana att göra sedan jag började med Tarot är att bada mina Tarotkort (Ylvas tips) och kristaller i fullmånens ljus. Det renar dem och ger dem ny kraft. Fungerar väldigt fint faktiskt så det är absolut något som jag kommer att fortsätta med.



Tarotkortet Månen väntar på sitt månbad.
Tarotkortet Månen
Jag har inget fönster som vetter bra emot månen så jag lägger ut korten utomhus på ett bord och över dem placerar jag en gammal ostkupa så att de inte flyger iväg. Så får de ligga där och fyllas med alla de underbara energier som  hör månen till.



När vi ändå talar om månen så tycker jag att det vore jätteintressant att höra hur ni andra som tolkar Tarotkort tolkar kortet Månen? Skriv gärna några rader i kommentarsfältet nedan kring det och/eller om hur du påverkas av fullmånen.

Det "Månkort" som ligger till grund för hur jag tolkar Månen är det ifrån Bohemian Cats. När jag såg det var det som att det föklarade allt för mig på en gång.
Under bilden kan ni läsa lite av vad kortet Månen innebär för mig.


Bohemian cats tarot, The Moon
The Moon

Månen- Du lever din dröm, du skapar din dröm genom dina egna känslor, ingen annan kan skapa din dröm. Du simmar i dina känslor för att hitta ditt sanna kall. Det är modigt att simma i okända vatten och trots att vattnet egentligen finns i hela dig kan det skapa rädsla. I månen vågar du möta dina rädslor, bli ett med dem, för att sedan kunna se dem för är vad de är. Oftast din fantasi, men för det inte mindre betydelsefulla, utan snarare stärkande. I Månen förstår man att lösningen finns inom en. Att man hittar sin rätta väg genom att följa sin innersta känsla. Man förstår att ingenting egentligen kan skada en och att ens dröm kan bli sanning.
Ja, det är svårt att få med allt man tänker men nu har ni iallafall fått ett litet brottstycke utav min tolkning av det här kortet. Hoppas att ni vill berätta om er. :-)

Kram, Matilda


För mer information besök Tarotlinjen på Facebook
Ylva Trollstiernas Tarotlinje Via ett samtal får du svar på dina frågor på bara några minuter. Ylva Trollstierna har tolkat Tarotkort i 35 år, skrivit 13 böcker i ämnet och tolkat Tarot i stort sett dagligen sedan 1996 via telefon. Via Tarotlinjen kan du komma i kontakt med Ylva, Maggie eller Matilda för att få vägledning via Tarotkort. Till oss kan du ringa när du behöver någon att samtala med om ditt nuläge och din framtid, förutsatt att du är över 18 år. Tarotlinjen har öppet måndag till fredag 15-21. Tfn 0939-20 50 300 19:80/min Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi på Tarotlinjen tycker alltid att det är trevligt att få kommentarer ifrån er läsare. Lämna gärna några rader i fältet nedan. ♥